Blog Yazılarımızda Anahtar Kelime Kullanımı 


Blog yazılarımız yazmak için emek veriyoruz ve tabiki google aramalarında ilk sayfalarda ve üst sıralarda görüntülenme sansımızı artırmak isteriz.Bunun için makalemizi yazarken en doğru anahtar kelimeleri seçmeliyiz.


Blogda yazdığımız makalemizin başlığında ve yazının içeriğinde kullandığımız kelimeler ile arama sonuçlarında bloğumuzun yerini belirleriz.
Arama motorlarında insanların arama yapmak için yazdıkları kelime veya kelime guruplarına Anahtar Kelime denir.Makalelerimiz yazarken insanların yazdığımız konu hakkında araştırma yaparken neler sorarak araştıracağını düşünmeliyiz ve anahtar kelimelerimiz doğru belirlemeliyiz.

Makalemizle ilgili doğru anahtar kelime seçtiğimizde arama motoru ile gelen ziyaretçi sayısı fazla olabilir ve blog ziyaretçimizi artırabilir.

Anahtar kelimelerimiz Google Uzun Kuyruklu Ve Kısa Kuyruklu Olarak İkiye Ayırır.

Uzun Kuyruklu Ve Kısa Kuyruklu Anahtar Kelimeler..


Google aramalarında ilk sayfalarda ve üst sıralarda çıkma şansınızı arttırmak istiyorsanız, en doğru anahtar kelimeleri seçmelisiniz.Blog yazınızın başlığınıda ve yazınızın içeriğinde kullandığınız kelimeler, blogunuzun arama sonuçlarında ki yerini belirlemede çok önemlidir.

Anahtar Kelime Nedir?


Anahtar kelime; insanların, arama motorlarında birşey ararken arama kutusuna yazdıkları kelime yada kelime gruplarıdır.Doğru anahtar kelimeleri seçmek, blogunuzu arama motorları vasıtasıyla gelen ziyaretçi sayısını oldukça arttırır.

Anahtar kelime nasıl seçilir? Neler dikkat etmeliyiz?

Anahtar kelimemizi tespit etmek için il önce makalemizin nasıl arama yapılacağını iyi tespit etmeliyiz.Anlattiğimiz içerik ile ilgili sorulabilecek sorular içerisinden seçmeliyiz anahtar kelimemizi.


Anahtar kelimemizi tespit ederken insanlar bu kelime ile ilgili araştırmalar yapmışlar mı? Yapmışlar ise kaç kez aramışlar.Bunu nasıl öğrenebiliriz diyenler için hemen söyliyelim.Anahtar kelime hacimlerini yani kaç kişinin hangi kelimeyi ne kadar aradığını, 
Google anahtar kelime planlayıcısı ile öğrenebilirsiniz.Bu hizmet google'nin ücretsiz hizmetlerinden.

Google planlayıcısını kullanarak hemen sorunumuzu halledeceğiz diye düşünmeyelim çünkü arkadaşlar googlenin bu aracı adwords reklamları için sunmakta olduğundan aramalarınızda yoğun olarak reklam verebilecek kelimeler seçmediniz ise karşınıza çıkan sonuçlar yetersiz olabilir.Bu durumda anahtar kelimenizi kendiniz bulmaniz ve bu aracta bu kelimeleri manuel olarak arattırmalısınız.

Anahtar kelime aramalarında artık uzun kelimeleri yok saymak gibi bir hataya sakın düşmeyin.Uzun kelime nasıldır ,örnekleyelim hemen;
nefis pasta tarifleri veya yemek blog temaları

Makaleniz için doğru anahtar kelime seçmek, makalenizi ulaşmasını istediğiniz kişilere, onlar belirli terimleri aradıklarında veya belirli web sitelerini ziyaret ettiklerinde göstermenize yardımcı olabilir. Seçtiğiniz anahtar kelimeler; potansiyel ziyaretcilerinizin, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi bulmak için kullanacağı terimlerle eşleşmelidir.

Web sitenizin ilgili ana kategorileri ve bu kategorilerin her birine denk düşebilecek terimleri veya kelime öbeklerini not alın. Ziyaretçilerinizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanımlamak için kullanacağı terimleri veya kelime öbeklerini ekleyin.Anahtar kelimeleriniz ne kadar genel olursa olsun, daima reklamlarınızla ve web sitenizle alakalı olmaları gerekir.

Google Ana Sayfasındaki arama kutusuna araştırma yaptığınız bir kelime yazdığınızda Google o kelime ile ilgili en çok aranan kelime ile ilgili grupları otomatik olarak size önerecektir.
Google’ın bu özelliği anahtar kelime bulmanıza çok yardımcı olacaktır.






Arama sonuçlarında sıralamanızın yüksek olması anahtar kelimenizin yoğunluğunu iyi ayarlamanızla ilgili olacaktır.Anahtar kelimenizi makale içerisinde çok fazla kullanmak o kelimenin yoğunluğunu ayarlama değildir.Hatta çok fazla kullanıldığında arama motorları makaleleriniz belli bir kelimeyle doldurmanızı doğal karşılamayacak hatta bloğunuz cezalandıracaktır.Makale içerisinde anahtar kelimemizi kaç kez tekrarlamamız gerektiğini SEO uzmanlarının açıklamalarından iyi öğrenmeliyiz.

Peki Kaç Anahtar Kelime Kullanmalıyım?
SEO uzmanlara göre anahtar kelimenin yoğunluğunun en ideali %7’dir ve %10’dan fazla olması, %5’ten az olması tavsiye edilmemekte.


Ayrıca anahtar kelimeleri yazı içerisinde okuyucuyu rahatsız etmeyecek şekilde kullanmalıyız.

Artık kelimemizi belirledik ve makalemizde ilk kullanmamız gereken yer yazı başlığımız olmalıdır.Yazı başlığından sonra anahtar kelimenizi yazınızın içerisine yerleştirerek devam ederiz.

Anchor Text

Sizlere anchor text ten bahsetmeden bitirmiyeyim yazımı .Anchor text  makale içerinde bir kelimenin link bağlanmış halidir.
Yani makalede geçen linkteki tıklanabilir kelimedir.Genellikle altı çizili ve  metinden farklı renkte olurlar.
 şöyle örnekleyelim;
  Blogger blog yazılarında Anchor text nasıl yazılır ,cümlesinde Anchor text kelimesi farklı renkte ve üzerine tıklandığında kendisine bağlanmış olan link yani bloğumun ana sayfası tıklanmakta.

Burada link; gultasarim.blogspot.com iken anchor text; Anchor text ’dir.

gultasarim.blogspot.com sadece linktir yani kelimeye bağlanmıştır Anchor text değildir.


İnternetten araştırmalarımdan öğrendiğim bir ip ucunu da paylaşayım sizlerle yazınıza link verirken anchor text olarak hedef kelimenizi kullanın..


Bunu sizlere blogger bloglar başlıklı bir yazıda blogger şablonları aramasında üst sırada yer almasını istiyorsak o yazımıza link verirken anchor text olarak blogger şablonlarını kullanmalıyız.

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe

Blog Arşivi